mandag 3. mai 2010

Mye har skjedd i fotball siden sist...

Men det skal jeg skrive fint lite om her. Jeg er nå ferdig med en del hektisk jobbing med oppgaven.

De siste to ukene har jeg hatt mye kontakt med NSD for å registrere oppgaven og få tilatelse til å gjøre intervjuer og filme konserter. Det har vært veldig mye frem og tilbake, men på onsdag ble oppgaven godkjent og jeg har fått tillatelse til å filme to konserter (en med publikum ovenfra) og intervjue to eller tre band og ti publikummere til sammen. Dette hastet litt fordi jeg skulle filme The Chariot på torsdag.

Før den tid snakket jeg igjen med Lobotomized for å høre om de fremdeles var gira på å bli filmet på Garage den 24. Det var de og jeg begynte å forberede meg på FourMs. Jeg bygget videre på patchen min og fant frem utstyr jeg kunne bruke.

På Garage snakket jeg med de andre bandene som skulle spille (Execration, Diskord og Obliteration) og alle hadde lyst til at jeg skulle filme dem. Jeg satte opp utstyret mitt ganske raskt og det gikk overraskende lett. Da jeg hadde tid til overs på slutten la jeg opp en USB kamera i taket. Jeg måtte teipe det fast og fikk det ikke så langt frem. Grunnen til dette var at det å bruke to ekstrakabler ble for mye. Bildet kunne ikke brukes. Jeg valgte å filme Execration med dette og de andre med FireWire-kameraet jeg har brukt før. I tillegg hadde jeg et vanlig HD-kamera på stativ bakerst i lokalet. Der hadde jeg også maskinen min og en mikrofon.

Problemer etter denne gigen og oppkjøring til/konserten med The Chariot synes jeg fortjener en egen post.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar