tirsdag 9. februar 2010

I dag...

...har jeg sittet i labben til FourMs igjen og sjekket oppsettet på min egen maskin. Jeg fant ut at, etter å ha installert nye versjoner av Max og Jamoma, det funket å bare bruke Runtime.
Det gikk også fint ann å bruke mitt eget lydoppsett, etter jeg gjorde noen forandringer i Max-patchen min. Jeg la til objekter for å velge audio-driver og fikset problemer med at lyden bare gikk ut på den ene siden.

Jeg skulle teste de andre kameraene, men et av USB-kameraene og det siste FireWire-kameraet fikk jeg ikke til å funke. Dermot kunne jeg fint bruke et USB- og et FireWire-kamera samtidig. USB-kameraet (fra Logitech) har et skarpere bilde med tydeligere farger, så jeg har lyst til å teste det senere en gang. Da jeg brukte en kombinasjon fikk jeg ikke det streket jeg har snakket om før (mulig ikke her inne), men bildet blir i blandt kornete på samme måte som når man spiller av en videofil i en spiller som er litt feil (men som likevel klarer å spille av). Jeg tror det ihvertfall er det som skjer. Dette skjer når jeg bruker to FireWire-kameraer også. Må nesten prøve det på en hel konsert og se hvor mye det sjenerer.

Nå tar jeg med meg utstyr og gleder meg til Ørkenkjøtt i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar