mandag 8. februar 2010

Siden sist

Siden jeg ikke oppdaterer hver gang jeg har gjort noe eller ikke alltid får oppsummert dagen, passer det seg ikke like godt med "Dagen i dag" som tittel..

Siden sist har jeg sendt mail til Blitz for å høre om jeg kanskje kan filme der når de har en passende konsert. Jeg har ikke fått svar.

På fredag var jeg i labben til FourMs (http://www.fourms.uio.no/) og testet de FireWire-kameraene jeg har tenkt å bruke. Jeg fikk da vite at jeg har missforstått en del rundt dette med IR-filtere. Jeg trodde jeg kunne sette røde fargefiltre forran kameraene og dermed få nesten den samme effekten som ved IR-filtre. Noe jeg kunne ha gjort om det ikke var for at de kameraene jeg skal bruke har anti-IR-filtre innebygget. Jeg vil derfor filme konserter uten noen former for filtre.
Jeg fikk laget meg en Max-patch for opptak av to kameraer og lyd, men måtte jobbe på en maskin som stod der i stedet for min pga at min bare har FireWire 800. Jeg testet såvidt min maskin med et USB-kamera, men patchen er litt annerledes. Om det har noe med min versjon(?) av Jamoma eller om det er noe med Max Runtime, er jeg usikker på.

Jeg skal dit igjen i morgen og prøve mer med min egen maskin og sjekke hvordan det blir med lydkortet mitt (som også går på FireWire) og kameraene (siden jeg bare har en FireWire-port). Jeg vil også teste noen andre kameraer og høre litt med Aleksander angående det å stille inn i forhold til lys. Om det går ann med noen av kameraene.

I kveld må jeg ta en tur innom Skuret for å se hva som trengs i forhold til det å henge opp kameraer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar