mandag 11. januar 2010

Den nevnte søknaden etter intervjuobjekter

Hei!

Fint om du leser hele før du bestemmer deg for om du gidder å bry deg. Jeg trenger all den hjelp og alle de tilbakemeldinger jeg kan få. Takk! Send den videre til alle du kjenner som hører på aggressiv musikk av en eller annen type (med vekt på de som ikke bare står og klør seg kritisk i skjegget..

I forbindelse med min masteroppgave søker jeg folk som kan delta på et relativt kort opplegg med noen intervjuer og personlighetstester. Dette skal foregå i forbindelse med en konsert og kommer til å dreie seg om bevegelse til musikk (på den gitte konserten eller konserter generelt) og aggresjon. Grunnen til at jeg legger ut dette her og andre steder er ikke bare for å finne folk, men også for å få råd om hvor jeg kan finne folk (andre forumer, tips til hvordan jeg kan gå frem for å få med folk, lokkemidler osv) og generelt legge ut følere på om det finnes noen interesse for sånt.

Masteroppgaven min går ut på å finne ut om det finnes noen sammenheng mellom lydparametere eller energi i musikken og bevegelse hos både publikum og artister og eventuelt lage et system som kan forbedre dette. Ved f.eks. å bruke de ikke-lydproduserende bevegelsene til å styre noe musikalsk på en eller annen måte. Jeg vil også se på hva musikken har å si for det generelle aggresjonsnivå hos lytter og utøver både rett etter konsert og noen dager i etterkant.

Jeg har planer om å filme en konsert, helst på Rockefeller, med kameraer både over publikum, mot scenen og kanskje mot lydmannen. I tillegg vil jeg ta opp konserten. I etterkant vil jeg analysere dette og se på bevegelsesmengde og motion capture og se i forhold til hva som skjer i lyden.

Jeg ønsker å ha kontakt med 5-10 personer i forkant av konserten. Helst personer som har et fysisk forhold til musikk (dvs at de mosher, danser, headbanger osv). Disse vil jeg ha testet med tester som går på musikkforståelse og personlighet på forhånd. Jeg vil også intervue dem rett etter konserten og noen dager etterpå.

Jeg vil helst alltid jobbe med den samme konserten, men det kan hende det blir slik at jeg bruker en konsert til opptak og en til intervju.

Jeg vil jobbe med konserter der det er mye bevegelse. Derfor hadde krysningen mellom metal og hardcore vært perfekt, med masse moshing i ulike former. Drømmebandet hadde vært BMTH, men det er vel for mye å håpe på.

Har du noe som helst å si om dette, så kom med det!

Hilsen Bjørnar Hegge

Takk for oppmerksomheten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar